Üdv mindenkinek!
A mai budget deckünk ezúttal egy olyan nemzetet fed le, melyről ezidáig nem esett szó, mely nem más, mint a Star Gate, azon belül pedig a Dimension Police klánnal fogunk foglalkozni. A szuperhős és gaztevő óriásrobotok közül ezúttal egy budget megoldással fogunk foglalkozni, mely hatékonyságát tekintve ugyan nincsen a legjobb paklik között, azonban a középmezőnyt erősen viszi, nagyon konzisztens, és ami a legjobb: olcsó összeszedni hozzá a lapokat, az esetek többségében akár ingyen hozzánk vágnak 1-2 olyan lapot, amire itt szükségünk lesz.
Ctrl C + Ctrl V bemásolnám a Budget Deck-hez tartozó szabályokat és követelményeket:
- Egy paklira maximum 8000 forintot szánhatok rá, ugyanis körülbelül ennyi pénzből van meg a két G-s Trial Deck is, amik már versenyképesek, igy hasonló költségvetésből próbáltunk meg gazdálkodni.
- A lapok rendelésénél középárat nézek, de csakis a ritkáknál. A commonokat (gyakori lapokat) nem számolom bele a költségbe (darabjuk amúgy is 10Ft/lap körül mozog), kivéve, ha valami értékesebb lapról van szó. A triggerek sem számitanak bele, kivéve, ha ritkaságuk eltér a gyakoritól.
- A pakliból a lehető legtöbbet szeretnénk kihozni, és végső értékelésben összehasonlitásra kerülnek a vele egyenlő árkategóriában lévő paklikkal, mely az esetek többségében két G-s trial decket jelent.
- A cél NEM egy olyan pakli, ami versenyeket fog nyerni, ugyanakkor egy erős középmezőny szinvonalát (elméletben) tudják hozni ezek a koncepciók is.
Ennek függvényében lássuk hát a paklit!
A paklink fő lapja Dark Dimensional Robo, "Яeverse" Daiyusha, valamint a hozzá tartozó Super Dimensional Robo, Daiyusha lesznek. Utóbbit gyakorlatilag csak arra fogjuk használni, hogy összehozzuk a crossride-ot, ütőkártyánk a Dark Daiyusha lesz. Képességével 1 CB-ért és két saját egységünk lockolásával gyakorlatilag lenullázhatjuk az ellenfél Vanguardját, amit aztán nagyon nagy szenvedések árán tud majd csak levédeni, a 13k-s crossride pedig nekünk hatalmas előny lehet, hiszen így a 12k-s támadók önmagukban nem tudnak átmenni, védés szempontjából pedig sokszor elég lesz eggyel kevesebb lapot bedobnunk. Ezek függvényében fog majd a paklink további része is alakulni.
A Grade 2-es felhozatalban a két legfontosabb lapunk szerencsére igen olcsón beszerezhető, a harmadik helyre pedig gyakorlatilag bármi berakható, ami kéznél akad. A két említett kulcslap a Dimensional Robo, Daiheart és a Dimensional Robo, Daidriller. Előbbi lesz az a lapunk, ami szükség esetén G2-ről képes lehet Superior Ride-olni Grade 3-ra, másodsorban pedig a crossride-ot segítheti elő. Használata akkor javasolt, ha például két sima Daiyusha van a kezünkben, és ki akarjuk hozni a Reverse lapot, aminek hála egyből egy állandóan 13k-s Vanguardot kapunk. Ez még a stride-olás időszakában is nagyon hasznos lehet. Hátránya, hogy be kell találnia, és az esetek többségében a játékos le fogja védeni, és lehet a két G3-as sem lesz a kezünkben, hogy használjuk. Ha azonban összejön, nagy lapelőnyhöz juthatunk, főleg, ha mi kezdtük a játékot. Daidriller elősegíti ezt a kombót, valamint Daiyusha képességéhez sem elhanyagolható, ha épp kénytelenek vagyunk őt ride-olni, Reverse Daiyushánál meg a plusz támadópont csak előnyt jelenthet egy 0 vagy 1000 támadőerővel rendelkező Vanguard ellen. Végezetül egy kicsit drágább lapot választottam Dimensional Robo, Daidragon személyében, akiből ugyan nem fogjuk a maximálisat használni, viszont a Reverse effektjével remekül kombózik (önmagában 12k-s, tehát a mögötte lévő lapot is nyugodtan lockolhatjuk, igy is 15k-nyi védelmet kell rádobni, hogy le tudják védeni a támadását.
A Grade 1-es felhozatal nagyon hasonló lesz, néhány extrémebb megoldással. Dimensional Robo, Dailion kötelező választás, hiszen azonnal használhatóvá válik általa Reverse Daiyusha képessége, kioldva a pakli egyik legnagyobb hátrányát így. Dimensional Robo, Gocannon is jó választás, hiszen akár stride-olás után is használható a képessége, hiszen a G Egység átveszi a lap nevét. Dimensional Robo, Dailander a Daidriller G1-es párja, ami szintén működik ugyanazokkal a lapokkal, mint a már említett G2-es egység. Végezetül pedig menjen be a pakliba egy Quintet Wall is, Metalborg, Bryknuckle, akinél ugyan hasznosabbak a Perfect Guard-ok, de olcsóbb megoldás őt használni.
A Grade 0-ás egységeket illetően egy érdekes, 6 critical 6 stand felosztást javasolnék, 4 heallel megspékelve, és ebből 4 critical trigger legalább Dimensional Robo, Daibattles legyen, aki ugyan common, de a képessége ebbe a pakliba elengedhetetlen. Kezdőnek én Warrior of Destiny, Dai-t ajánlanám, viszont más elképzelhető variánsok is vannak, amiket hamarosan fel is fogok sorolni.
G egységünk Dark Superhuman, Omega lesz, akinek Reverse-hez hasonló képessége van, valamint a crossride-ot segíti elő ő is. Plusz Omega megkaphatja a Gocannon által kreált +1 critet is, ami 26k (boosttal 32-33k) környékén elég masszív tud lenni.
Lássuk tehát a paklit:
Grade 0 (17 db)
1x Warrior of Destiny, Dai (kezdő)
4x Dimensional Robo, Daibattles (critical trigger) (10 Ft/db)
2x critical trigger
6x stand trigger
4x heal trigger
Grade 1 (14 db)
4x Dimensional Robo, Dailion
4x Metalborg, Bryknuckle (QW) (100 Ft/db)
3x Dimensional Robo, Dailander (200 Ft/db)
3x Dimensional Robo, Gocannon (30 Ft/db)
Grade 2 (11 db)
4x Dimensional Robo, Daiheart (30 Ft/db)
4x Dimensional Robo, Daidriller (15 Ft/db)
3x Dimensional Robo, Daidragon (300 Ft/db)
Grade 3 (8 db)
4x Dark Dimensional Robo, "Яeverse" Daiyusha (100 Ft/db)
4x Super Dimensional Robo, Daiyusha (650 Ft/db)
G Egységek (4 db)
4x Dark Superhuman, Omega (300 Ft/db)
Ez így árban durván 6400 Ft körüli összegre jön ki, ami abszolút sikeresen abszolválja a kihívás követelményeit, és még rengeteg más opcióra is teret ad.
Összevetés
VS Gear Chronicle (G Trial): 70-30%
Mivel egy eléggé Vanguard-központú koncepcióról van szó, ezért az esetek többségében a Gear viszapörgetése vajmi keveset ér ellenünk, talán csak akkor vagyunk zűrben, ha nincs egyáltalán mit lehívni a lockhoz, de ha már egy egyszerű trigger rendelkezésünkre áll ehhez, már jók vagyunk. Chronojettel érdemes vigyázni, de az esetek többségében előbb végzünk az ellenfelünkkel, minthogy eljutna Generation Break 2-ig.
VS Royal Paladin (G Trial): 70-30%
Amennyiben összejön a crossride, úgy hiába a sok támadás, az esetek többségében csak szenvedni lesznek ott a G2-es egységek, és nem nagyon tudnak velünk mit kezdeni (max. rear-guardot tudnak majd támadni, de abból is csak 1-2 lesz annyira fontos, hogy megvédjük). Kivételesen jó match-upunk van a pakli ellen, ami elég ritka.
VS Neo Nectar (G Trial): 70-30%
Bár nem szerepelünk ezen pakli ellen olyan jól, mint a Kagero, azért aggódni sem kell, hiszen a megfelelő logisztikával könnyedén előnyt kovácsolhatunk magunknak (első körben rear-guardokat ölünk, utána jön a limit break-es kör), így gátolva őt a klónozásban.
VS Aqua Force (G Trial): 60-40%
Ez már egy kicsit nehezebb, hiszen hiába nem tud átütni a crossride-on az egységek támadása, a csataszám a lényeg úgy is, és nem egyszer így is megkapják a lapok a képességeiket, és a hozzájuk tartozó bónuszokat is. Ennek ellenére, ha jól taktikázunk, akkor hozhatjuk a meccset, bár itt már azért észnél kell lenni, hogy mit, mikor, és hogy. Talán ez az egyetlen egy meccs, ahol érdemes lehet Daiheart képességére felépíteni a játszmát.
VS Shadow Paladin (Legend Deck): 40-60%
Bár az állandó retire (főleg Diablo), a jól kihozott sorok könnyedén megkeseríthetik az életünket, ez a felállás egyáltalán nem olyan kedvezőtlen, mint azt elsőre gondolnánk, főleg ahhoz képest, hogy egy eléggé versenyerős pakliról beszélünk. Érdemes odafigyelni Blaster Dark Diablora is, hiszen elég hamar megkapja a képességét, amivel újabb stride-olást hajthat végre bármilyen lap használatával, és az a szám, amit egy G Egység produkál, az ellen nem ér semmit a crossride. Érdemes tehát minél előbb és minél agresszívebben lecsapni a pakli ellen, mert elég lassú a kiépülési ideje, és ha még idejekorán megfogjuk, akkor hatalmas előnyhöz juthatunk.
VS Link Joker (G Trial): 0 -100%
Ezen nincs mit szépíteni: ha meglátjuk Neon Messiah-t, elkönyvelhetjük a vereséget. Ugyanis a saját lockolásunk is előnyt kovácsolhat az ellenfélnek, ezen túl pedig minket is elég szépen le tud blokkolni, nem egy esetben ellehetetlenítve azt, hogy használjuk fő egységünket.
Alternatív variánsok
Ez egy új szekció, mely hiányzott a Kagero-s Budget Buildből, de innentől kezdve minden egyes, ezen kategóriába tartozó paklinál helyet fog kapni.
A variánsok a kezdők függvényében alakulnak át. Amennyiben Dimensional Robo, Goyusha lesz a kezdőnk, ebben az esetben érdemes olyan egységeket beletenni a koncepcióba, akik a lélekből tudnak valamilyen képességet aktiválni, például Dimensional Robo, Daimariner, esetleg Dimensional Robo, Daibrave. A variáns csak még jobban kihasználja a Daiheart képességét, ugyanakkor egy alternatívát is kínál a ride-olásra, plusz a crossride-ot ez is elő képes hívni. Goyusha különösen hasznos lehet azon variánsokkal szemben, ahol hátrányban indulunk, vagy kell a gyors kiépülés (pl. Shadow Paladin).
A másik kezdő, akit esetleg még érdemes lehet kipróbálni, az Dimensional Robo, Daishoot, aki ugyan stride-hoz van kötve, mégis elég hasznos képességgel rendelkezik: erősít is egységet, és mezőt is takarít, ha betalál a kijelölt lényed, ha pedig nem, akkor elég masszív nyomáskeltést csinált. Mellette érdemes Generation Break-es/Stride-os dolgokkal próbálkozni, akár Cosmic Hero egységekkel keverni a paklit.
Hogyan tovább?
Érdemes egy kis stabilitást hozzáadni a deckhez, és a szokásos befektetéseket véghezvinni: 4 Perfect Guard (teljesen mindegy, hogy PG vagy PGG) mindenképpen szükséges, valamint érdemes még további 4 G Egységet is hozzácsapni a paklinkhoz. Grade 2 egységek közül Dimensional Robo, Daibarret hasznos lehet még, bár nem létfontosságú a koncepció számára.
Mivel amúgy is Grade 3 centrikus pakliról van szó, egy harmadik Grade 3 egység hozzáadásán is el lehet gondolkodni, hiszen elfér. Ebben az esetben a kezdőt AZONNAL cseréljük le Goyushara, majd kezdjünk el mérlegelni, hogy a pakli további részét mely plusz lap erősítené fel. A Daikaiser-ek valamelyike hasznos lehet, akár a breakride, akár a Fighter's Collection-ben megjelent lap, mely kap +1 drive checket. Akár még Diard is hasznos lehet. Ebben az esetben érdemes már csak 8 Grade 2-est használni. Ennek nyomán egy másik, érdekes elgondolás lehet akár az is, hogy a Grade 3-as vonalat felturbózni, az alap Daiyusha részt kivenni, és inkább Daikaiserekkel operálni (4 Shadowkaiser, 4 Great Daikaiser és 4 sima Daikaiser).
A Legion felállás is működhet True Ultimate Daikaiserrel és Great Daiyusha-val, ebben az esetben is érdemes akár 12 Grade 3-assal játszani.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése